gyógyszerek nélkül - egészségesen

Edzőnő.... aki nem hisz a csodákban

Edzőnő.... aki nem hisz a csodákban

A fogyókúra 10 legegyszerűbb szabálya

2021. május 08. - Sz. Csilla
Azt hiszem, itt az ideje rátérni, amire a legtöbben kíváncsiak.
Viszont az előző három cikk azért fontos, mert szeretném ha tudnád, hogy nem egy olyan oldalra tévedtél, ahol a csodákról fogsz olvasni! Én a valósággal foglak szembesíteni, mert ha a sok „fogyókúrás mese” igaz lenne, akkor nem lenne ennyi elhízott, és beteg ember a világon! A számuk nem emelkedne folyamatosan, hanem rohamosan csökkenne. A valóság az, hogy azonban ez senkinek nem üzlet, így mindenki csak azzal foglalkozik, amiből dől a pénz (gyors kaják, táplálék kiegészítők, fogyasztószerek, tabletták a különböző betegségekre, és az egészség megőrzésére). Sajnos, amíg ennyi hiszékeny ember van a földön, addig ők a nyertesek, mert a nagyrészük a gyors, és könnyű megoldást keresi. (Befekszem, beszedem, magamra kapcsolom, és hopp, max. 3 hónap alatt itt az álomsúly).
2.png
Akkor kövess, ha két lábbal állsz a Földön, és tényleg meg van benned az akarat, hogy változtass az életeden! Én szeretnék segíteni, de Nélküled nem megy, Neked kell változtatni. Talán azért vagyok hiteles, mert én tényleg így élek, ahogy majd az írásaimban látni fogod.
Ne a csodákban higgy, hanem Magadban! �
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_1.png
10. szabály: Mozgás - Mindegy mit csinálsz, csak csináld!
- Szeresd! �
- Rendszeres legyen (heti 3-4)! ⛹️‍♀️
- Soha ne erőltesd túl magad! �‍♀️
- Ha kültéri, az időjárásnak megfelelően öltözz! �
- Ne egyél előtte 2 órával! �
- Folyamatosan pótold a folyadékot (vizet)! �
- Ha egyedül nem megy, keress társat! �‍♀️
- A kifogásokat, hagyd meg másnak! �‍♀️
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set.png
9. szabály: Ne hidd el, hogy csak tavasszal kell méregteleníteni. A székletürítés minden nap fontos! 
Ami a szervezetnek nem kell, amit, nem tud felhasználni, amit már elhasznált, attól naponta kell megszabadulni. Ha nincs minden nap, annak egyedül te vagy az oka! Lelassult az anyagcseréd, a méreganyagok halmozódnak (narancsbőr), visszaszívódnak, és hízáshoz vezethet! Mit tegyél ellene??
- Igyál minden nap legalább két liter vizet, ha sportolsz, akkor többet! �
- Egyél elegendő rostosat (gyümölcs, zöldség, magok)! ��
- Tedd rendszeressé! �
- Teremts megfelelő körülményeket (ne zavarjon senki)! �
- Ne használj segédanyagokat (emésztés elősegítő gyógyszerek, hashajtó, Activia stb., mert ezek hatása természet ellenes.)! �
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_1_1.png
8. szabály: Ne iktasd ki az életedből a kenyeret, a rizst, és a burgonyát!
Miért tennéd?? (Azért, mert a sok „okos tojás” ezt szajkózza, ne hidd el!) A legalapvetőbb élelmiszereink! Ja, és ne gyere azzal, hogy ha nem eszel kenyeret, akkor fogysz… Nem igaz! Ha igaz lenne, akkor nem küzdenél állandóan a kilóiddal. Csak nem kell semmiből túlzásokba esni.
  • Kenyér: fehér, barna vagy teljes kiőrlésű? Mindegyiknek, közel ugyanannyi a kalória tartalma. A barna, melasszal van festve, ami a cukor mellékterméke, semmivel sem jobb, mint a fehér. A teljes kiőrlésű azért jobb, mert rostos, illetve benne van a gabonamag héjában található ásványi anyag. �
  • Burgonya: héjában főzd, vagy süsd, és ne törd össze, így lassabban szívódik fel a benne lévő szénhidrát. �
  • Rizs: majdnem felesleges belemélyedni. Hány kövér japánt, kínait láttál már?? Ezzel szemben, ahonnan a fogyókúra őrület terjed és elindul (Amerika) ott a lakosság hány %-a is van elhízva?? Nyugodtan fogyaszd! �
  • Tészta: Semmi gond nincs vele! Délben, akármilyet: mákos: kálcium, káposztás: rost, túrós: fehérje, zöldséges:vitamin! Jobb, mint bármilyen gyors éttermi étel.�
Nyugodtan fogyaszd! Itt is a mennyiség számít! Ha bármelyiket fehérjével, vagy, és egy kis zsiradékkal eszed, akkor csökken a Glikémiás indexe. Hosszan tartó energiát ad, és nem kívánod állandóan az édességet, és nem ugrál a vércukor szinted! Nézd meg az olaszokat, Európa egyik legkevésbé elhízott népe, és a legtovább él!
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_2.png
7. szabály: Ne használj édesítőszert, ha nem vagy cukor beteg!
Inkább valódi szénhidrátot, mézet, cukrot, de csak keveset. Nem kell túlzásokba esni!
  • Ha állandóan édességet kívánsz, annak azaz oka, hogy nem jól táplálkozol, és a szervezet azonnali energiát adó élelmiszert követel, tehát: szénhidrátot. Például, ha fáj a fejed, szédülsz, és gyenge vagy, akkor jelez az agyad!!
  • Egyél összetett szénhidrátot, rizst, burgonyát, kenyeret vagy tésztát, ami hosszan tartó energiát ad. Ha eszel hozzá fehérjét, és zsírt (hús, tej, sajt, vaj), akkor alacsonyabb lesz a Glikémiás indexe, lassabban szívódik fel, hosszan tartó energiát biztosít. �����
  • Amibe eddig cukrot tettél, felezd le, vagy felcserélheted mézzel is, amiben sok ásványi anyag, és vitamin is van! �
  • Nézd meg, hogy mit vásárolsz‼ Nagyon sok mindenben benne van a cukor, amiben nem kellene, hogy benne legyen.�
És, ne egyél „light”-ost, mert abban tuti, hogy édesítőszer van!
Hazánkban négy típus van forgalomban��:
  • Aceszulfám-K: Az előállító cég vizsgálatai alapján nincs mellék hatása. - Nem biztos, hogy elhiszem! És, miután magában szinte soha nem használják, csak más édesítőszerekkel, akkor pont ott vagyunk, mintha a másikat ennénk..
  • Aszpartam: A természetben is előforduló aminosav, de az emberi szervezet nem tudja előállítani. Nagy mennyiségben mérgező. Szédülés, fejfájás, fülzúgás, hajhullás, bőrviszketés. Szénsavas üdítőkben, joghurtokban, rostos italokban, diabetikus termékekben található. 
  • Ciklamát: Nagy adagban fogyasztva károsítja a herét, és a spermiumot.
  • Szacharin: A szervezetben nem bomlik le, nincs energia értéke. Bizonyos gyógyszerekkel keverve károsíthatja a hólyag nyálkahártyáját.
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_3.png
6. szabály: Kerüld a gyorséttermeket!
Ebbe nem igazán akarok belemélyedni, hiszen nem egy helyen leírták már a hátrányait, és a következményeit!!
Nekem csak két megjegyzésem van:
  • Ha mindenre van időd, akkor az evésre is legyen! Ezek az egyszerű szendvicsek, kekszek, péksütemények a zsírtól és a cukortól finomak. Ezekben van az a plusz cukor, amire nincs szükséged. A pillanatnyi éhséget csökkentik, de nem tartalmasak! Ezektől yo-yo-zik a vércukorszint. Kimerül a hasnyálmirigy, és jön a II. típusú cukorbetegség. A Glikémiás indexük rendkívül magas! Nem a kávét kell édesítővel inni, hanem ezeket kell nagy ívben elkerülni‼☕️ 
  • Jusson eszedbe, ahonnan elterjedtek a gyorséttermek, az a világ egyik legelhízottabb országa! ���
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_4.png
5. szabály: Vedd figyelembe a korod, a magasságod & a csontozatodat!
Ne csak a kilogrammot nézd, hanem a zsírszázalékot is, hisz az is ugyanolyan fontos! [Lentebb találsz erről egy táblázatot, ami átlag zsírszázalékot számol!⬇️ ] Ha erős, nehéz csontozatod van, vagy erős az izomzatod, akkor nem lehetsz pillesúly! 
Ha még nem tudod, hogy mennyi a zsírszázalékod, akkor keress egy szakembert, aki meg tudja mérni, és ki tudja számolni az adataid alapján, hogy mennyi a zsír a testeden, mennyi a vékony testtömeged, és megállapítja, hogy erős-e a csontozatot!☎
BMI: Body Mass Index (testtömeg index) [Erről is találsz egy táblázatot lejjebb!⬇️]
Ezt te is könnyedén kiszámolhatod! A testtömegedet oszd el, a magasságod négyzetével! Csak magában nem vehető figyelembe, de már ez is egy kiindulási támpont! ✅
testsu_ly_e_s_zsi_r.jpg
Itt egy táblázat, ami egy átlag zsírszázalékot számol, hisz ne csak a kilogrammot nézd, hanem zsírszázalékot is!
unicafe_hu-bmi-alacsony-koverebb-001.jpg
És még egy táblázat a BMI: Body Mass Index-ről, azaz a testtömeg indexről!
Fotó: unicafe.hu
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_5.png
4. szabály: Légy reális önmagadhoz!
3 genetikai test típus van:
  • Piknikus: könnyen hízik, izomzat puha, kerek arc, széles csípő, nehéz súlytartás.
  • Atletikus: legjobb genetikai feltételek az izom fejlesztéshez, keskeny csípő, széles mellkas. 
  • Aszténiás vagy Leptoszom: szikár, vékony, gyors anyagcsere, kevés testzsír, kevés izomtömeg.
Ritka, hogy egy típus önállóan jelenik meg. Általában keveredik. Mindegy melyik kategóriába tartozol, abból hozd ki a legtöbbet, és érezd jól magad a bőrödben. 
Ne akarj a másik lenni, mert nem fog sikerülni, és csak örök harc lesz az életed! Inkább csak légy önmagad! �
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_6.png
3. szabály: Ne akarj időre teljesíteni!
  • Ne akarj időre teljesíteni, hisz az életmódváltás nem 2-3 nap, 3 hét vagy 3 hónap!
  • DIÉTA: görög eredetű szó, jelentése: ÉLETMÓD, és nem tart valamitől valameddig!
  • Ami időhöz kötött, biztos, hogy nem egészséges.
  • Minél rövidebb idő alatt akarsz lefogyni, annál nagyobb az esélye, hogy visszahízol.
  • Az a többletsúly, amit több év alatt szedtél fel, azt fizikai képtelenség ilyen rövid idő alatt leadni - se mozgással, se táplálkozással‼️
  • A túlzásba vitt mozgás, komoly szervi problémákat okozhat, és a fájdalom el veheti a kedved az egésztől. �
  • A táplálkozás drasztikus megváltoztatása, csak rövid ideig tartó eredményt produkál, és nem a zsír tűnik el! ���� ➡️ ���
Tehát: Légy türelmes‼️�‍♀️
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_7.png
2. szabály:  Felejts el minden fogyókúrás módszert! 
- Osztott, kódolt, 90 napos és még sorolhatnánk.
Ne higgy a csodákban! Semmilyen csodamódszer -étel, ital, kód, gép, eszement fogyókúra - nem tünteti el több év bűnét‼
Az életmódodat kell megváltoztatni és ahhoz kell tartani magad‼
  • Egészséges, szezonális ételek, ����
  • Folyamatos mozgás, �‍♀️�‍♀️�‍♀️
  • Elegendő alvás, ��
  • Napi székletürítés, ��
  • és víz!�
Heti 1/2-1 kg-nál ne fogyj többet (1 hónap, max 2 kg), mert többet ártasz magadnak, mint használsz! Lelkileg és testileg is megvisel!� 
blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_1_2.png
1. szabály: Dobd ki a mérleget!�
Persze, nem gondoltam teljesen komolyan. �
  • De, ne méregesd magad minden nap‼️
  • A menstruáció előtti, és első napjaiban valószínű, hogy nehezebb vagy, de ez csak a tested természetes vízvisszatartása! ��
  • Az egyik legjobb bizonyíték a fogyásra: a ruha, például: egy régi farmer��
  • Attól, hogy kevesebb vagy 1-2 kg-mal, az nem azt jelenti, hogy a testösszetételed is jó?! - Lehet a zsír százalékod meg túl magas‼️�
  • Ne felejtsd el, hogy az izom mindig nehezebb, mint az ugyanakkora térfogatú zsír!

 

blue_brushstroke_moms_influencer_asymmetry_facebook_post_set_8.png

0. szabály: A fogyókúra a legidiótább időtöltés! �
  • Hagyd meg másoknak!
  • Az életed változtasd meg!
  • Étkezz egészségesen, többször, keveset!
  • Mozogj többet, és rendszeresen! ��
  • Pihenj eleget! ��
  • Ne higgy semmilyen csodamódszernek‼️
Ha kérdésed van bármivel kapcsolatban, vagy nem tudod ezeket a szabályokat egyedül betartani, akkor keress bátran, segítek!�☎️�
Csilla�‍♀️
Köszönöm a megosztásokat!�� Segíts, hogy még több emberhez eljussanak a tanácsaim! �
Kövess Facebookon is: Edzőnő
Fotók: Racskó Tibor, Polcz Péter, canva.com

A bejegyzés trackback címe:

https://edzonooldala.blog.hu/api/trackback/id/tr9716525732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása